A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 94 százalékát fedi le.
A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban közel 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó 600 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2017. február végén 3,279 millió előfizetést tartottak nyilván.
Februárban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 74,7 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.
A digitális előfizetéseken belül februárban 1,475 millióról 1,488 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 861 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 101 ezer előfizetője volt a hónap végén.
A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 45,4 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 29,3 százalék volt februárban, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 25,3 százalékra csökkent.
A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a vizsgált időszakban a UPC volt a piacvezető 27 százalékos részesedéssel. A második helyen a Telekom állt 25,9 százalékos, a harmadikon pedig a DIGI, 25,4 százalékos piaci részesedéssel.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 92 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma februárban 2,318 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző havi 838 ezerről 829 ezerre csökkent.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26 százalék, második helyen a Telekom állt 24,3 százalékkal, akit a DIGI követett 23,7 százalékkal.
A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a Telekom részesedése 30 százalék, a UPC 29,9 százalékkal a második helyezett, a DIGI a harmadik legnagyobb piaci szereplő 29,6 százalékkal. 2017. február végén a MinDig TV Extra részesedése 10,5 százalék volt.
Doga
Forrás: www.nmhh.hu